kunstliefde
..

Tentoonstellingen


Nu

13.05.17
Nieuwe Liefde 17


Verwacht

10.06.17
23:49 De Belofte 12

08.07.17
Ledententoonstelling

19.08.17
REALITEITEN

23.09.17
Geëngageerde kunst

28.10.17
Zand! glas en keramiek

02.12.17
Kunst&Design



Archief

08.04.17
ABSTRAKT

11.03.17
GRENS

04.02.17
NACHT WACHT

17.01.17
Kunststof

03.12.16
SMAAK

05.11.16
Me and my monsters trying to escape

30.09.16
IM-PRESSION

03.09.16
Uitfeest

20.08.16
UTRECHT! 30 jaar Stedelijke Fotografie

09.07.16
De Zomer Collectie, ledententoonstelling

04.06.16
De Belofte 11 SALE!

30.05.16
opbouw SALE!

30.04.16
Nieuwe Liefde 16

26.03.16
DRAW!

20.02.16
Het Gedicht

16.01.16
KUNSTLICHT

07.01.16
Pop-Up EXPO > De Belofte 11

28.11.15
Wonderful World

17.10.15
Portret

12.09.15
Leden in Beeld

08.08.15
Driemensionaal

27.06.15
Demarrage

23.05.15
Medio Prosper Belofte 10

18.04.15
Nieuwe Liefde 14

14.03.15
'In Beweging' alleen de verandering houdt stand

07.02.15
De Belofte ingelost/10 jaar De Belofte

03.01.15
Habitat, de stad als leefomgeving

29.11.14
Cash&Carry!

25.10.14
Dubbel Beeld

13.09.14
Z.T. ledententoonstelling

09.08.14
ACT The art of performance

28.06.14
Nieuwe Liefde 13

24.05.14
De Belofte 9 'Toen'

19.04.14
ABSTRACT nur Malerei

22.03.14
DA CAPO al fine

15.02.14
den gülden Coppe, Malkasten und Fietsen

04.01.14
IN/DRUK De veelzijdigheid van grafiek Verlengd t/m 9 febr.

30.11.13
Cash&Carry, kunst en design

26.10.13
'De Acht Nieuwe'

21.09.13
Ledententoonstelling, 'Spoor van bezieling'

24.08.13
Surface to Space

29.06.13
The Missing Peace

25.05.13
de Belofte 8, ...En toen wisten we alles....

20.04.13
In Detail

16.03.13
De Straat

09.02.13
Hollands landschap in archetypen

05.01.13
Silent Spaces

24.11.12
Cash&Carry kunst&design

13.10.12
Metropolis

05.10.12
Turf

08.09.12
Tegendraads

04.08.12
Verbeeld Geluid ledententoonstelling

22.06.12
De Nacht ruikt anders. De Belofte 7

12.05.12
6 Ateliers

31.03.12
A'pril' ledententoonstelling 2012

23.03.12
Art to Go

18.02.12
Distant Dreams, the other face of Iraq

07.01.12
4 Realisten

19.11.11
Cash & Carry, geef eens kunst kado.

15.10.11
Het Onverwachte

10.09.11
Belofte 6 - Contest of Meaning

02.09.11
Tentoonstelling Modeltekenen

30.07.11
Ledententoonstelling: Zomer bij Kunstliefde

18.06.11
Groen Wegen(s) Water

01.05.11
Art After Advertising

19.03.11
CWM Dolk / Jelis van Dolderen

12.02.11
Werken Willem G. Wevers

02.01.11
Duik in het Jaar der Zotheid

26.11.10
Kijken, Kijken, Kopen!

23.10.10
030 3D

18.09.10
Tussen de Regels Door (De Belofte 5)

14.08.10
Zomersalon: in geuren en kleuren

27.06.10
Steunkleur Groen

08.05.10
Vreemdgaan

10.04.10
Gert de Rijk & Vrienden

13.03.10
Aandacht 2

06.02.10
Monumentaal - Van Beek & Siegmund

09.01.10
Nieuwe Liefde / Utrechtse vormgevers

22.11.09
Na de verbouwing

27.06.09
Rien Goené & Tijdgenoten

16.05.09
Statief... Veel Belovend!

15.05.09
Sleurkunst (De Belofte 3)

18.04.09
Afscheid

14.03.09
4N / Tijdgeest

07.02.09
Dirkje Kuik

03.01.09
Onze Jongens

16.11.08
De Voordeligste Salon

01.11.08
Boven de Bank

11.10.08
Vathorst / Zwerver / Stelling

30.08.08
Uitgelicht (De Belofte 3)

05.07.08
De Liefde


Art After Advertising
vorige - bladeren door tentoonstellingen volgende -  - bladeren door tentoonstellingen


1 mei t/m 2 juni 2011

Met de Brillo boxen en de Campbell soepblikken vervaagde de grens tussen kunst en reclame. De kunstenaar ontleende beelden aan de reclamewereld voor zijn werk. Warhol was behalve kunstenaar ook werkzaam in de reclamebranche. Kunst en de reclamewereld hebben dus in elk geval al één ding met elkaar gemeen: creativiteit.
 
Dit laat de expositie Art After Advertising zien. Hierin wordt het werk tentoongesteld van mensen uit het reclamevak. Waaronder bijvoorbeeld artdirectors, adviseurs en copywriters. Zij werken niet alleen in opdracht maar maken ook interessant vrij werk. Dat werk kan van alles zijn: schilderijen, graffiti, tekeningen, video, foto’s, 3-dimensionaal etc.
 
Kunstliefde wil met de expositie Art After Advertising aandacht geven aan dit werk. Daarom zijn de creatieve geesten van marketing- en communicatiebureaus uit het hele land uitgenodigd om hun vrije werk te exposeren en hun creativiteit te tonen in Kunstliefde.

Maar het is niet alleen creativiteit die kunst en reclamewereld gemeen hebben. Zowel de kunstenaar als de marketeer kijken met een observerende en kritische blik naar de wereld. Wat zijn de maatschappelijke trends en welke ontwikkelingen zijn er gaande? Wat doet de massa en hoe reageren wij hierop? Zulke vragen spelen een continue rol bij de totstandkoming van het werk. Een onderzoekende en kritische houding treft men bijvoorbeeld bij Ine Reijnen. In haar werk worden politici en maatschappelijke conflicten aangehaald en geïroniseerd. Die sociale geëngageerdheid komt ook voor in het werk van Jarr Geerligs. Met veelzeggende titels als ‘Snack Barbie’ en ‘Disposable Luxery’ zet dit werk aan tot nadenken over de consumptiecultuur.  Nadenken tijdens de expositie kan ook bij het werk ‘Thinking with Rodin’ van Ron Weijers.
 
Dat ook de invloeden van Hollywood zich doen gelden is te zien in het werk van Stefan Da Costa Gomez. Zowel zijn thematiek als techniek zijn een verwijzing naar de filmindustrie. Vroegere filmsterren komen tot leven door de bijzondere techniek waarmee deze doeken gemaakt zijn. Jacqui Dolan zoekt het dichter bij huis met onder andere het werk ‘Utrechtse Jongen’.
 
Art After Advertising exposeert verschillende landschappen van Niels Kiene en van Aleksander Willemse en laat het diverse werk zien van Aad van Altena. De werkzaamheden in het reclamevak staan de conceptuele kunst niet in de weg, zo blijkt uit de serie van John van Litsenburg. Werk van formaat wordt gemaakt door SIT en Derk Alting Sieberg. Het werk van Sieberg lijkt een geschilderde reclame maar is dit wel zo? SIT verlaat daarentegen juist de regionen van de marketing en neemt de kijker mee naar de vogelwereld.
 
Richard Kuiper maakt 17e eeuwse Hollandse stillevens. Zijn werken lijken doeken van de meesters van de Gouden eeuw maar in werkelijkheid zijn het foto’s. De gefotografeerde objecten zijn allemaal van plastic maar lijken echt te zijn. Zo creëert Kuiper een dubbele illusie. Ten eerste die van een geschilderd doek en ten tweede die van echte voorwerpen uit het dagelijks leven.
 
Art After Advertising” zal geopend worden met een creatueel van Meike Ziegler. Een creatueel zorgt voor een beleving van een nu-moment in een monument en geeft reflectie en verdieping. Het creatueel zal gedurende de expositie ook te beleven zijn in de galerie van Kunstliefde.
Werken:
links
rechts
Aanmelden voor digitale nieuwsbrief

Klik hier om u aan te melden voor onze nieuwsbrief
activiteiten